„Pilát napísal aj nápis a dal vyvesiť na kríž. A napísané bolo: Ježiš Nazaretský, kráľ židovský. Tento nápis čítalo mnoho Židov, pretože miesto, kde ukrižovali Ježiša, bolo blízko mesta; a nápis bol hebrejský, latinský a grécky. I povedali veľkňazi Pilátovi: Nepíš: Kráľ židovský, ale že On povedal: Kráľ židovský som! Ale Pilát odpovedal: Čo som napísal, napísal som.“ (J 19:19-22)
Ďalšie evanjeliá spomínajú, že Ježišovi dali na Golgote piť ocot zmiešaný so žlčou (Mt 27:34). Dávajú tým najavo, že nik na zemi nie je taký nenávistný a zlomyseľný ako nepriatelia evanjelia. V skratke, ich nenávisť nie je ľudská, ale úplne diabolská. Nepochybne dali vrahom vedľa Ježiša pohár vína podľa slov v Knihe prísloví: „Hynúcemu dávajte nápoj opojný a víno zatrpknutým: Nech sa napije a zabudne na svoju chudobu a nech už nemyslí na svoje útrapy!“ (Pr 31:6-7) No Ježišovi dali namiesto vína ocot a keďže im to nestačilo, zmiešali ho so žlčou podľa Matúšovho evanjelia a s myrhou podľa Markovho evanjelia (Mk 15:23), čo je ešte trpkejšie. … Takto bol teda Kristus ukrižovaný. Visí na kríži ako najväčší zlodej, lotor, burič a vrah, aký kedy kráčal po zemi. Takto musí nevinný Baránok, Kristus, niesť cudziu vinu a platiť za ňu. Mali sme ju totiž niesť a zaplatiť za ňu my sami. Naše hriechy visia na Ježišovom krku. To my sme tí hriešnici, zlodeji, lotri, buriči a vrahovia. A hoci nimi možno nie sme navonok, sme nimi pred Bohom. Kristus prichádza a stavia sa na naše miesto, nesie naše hriechy a platí za nich, aby sa nám skrze Neho dostala pomoc. Ak v Neho veríme, zachraňuje nielen nás, ktorí sa vyhýbame hrubým vonkajším hriechom, ale aj tých, ktorí do takýchto hriechov padajú, ak sa úprimne kajajú a veria v Krista. Mnohí vrahovia sú zachránení, keďže aj príbeh Kristovho utrpenia hovorí o vrahovi na kríži, ktorý sa obrátil a bol zachránený.
St. Louis ed., 8:954-955.