„To výrok Hospodinov môjmu Pánovi: Seď mi po pravici, kým nepoložím Tvojich nepriateľov za podnož Tvojim nohám. Hospodin zo Siona vystrie berlu Tvojej moci: Vládni uprostred svojich nepriateľov! Ľud Tvoj je samá ochota v deň, keď povedieš svoje vojsko; ako rosa z lona rannej zory je Tvoja mládež v svätej ozdobe. Hospodin prisahal a neoľutuje: Ty naveky si kňazom na spôsob Melchisedeka. Pán Ti je po pravici; v deň svojho hnevu kráľov rozdrví. On bude súdiť medzi národmi a plno bude mŕtvol; rozdrví hlavy na šírom poli. Napije sa z potoka na ceste, preto pozdvihne hlavu.“ (Ž 110:1-7)
Ľudia rozmýšľajú o Ježišovi rôznymi spôsobmi. Možno dva najbežnejšie sú, že je múdry učiteľ a skvelý príklad. Táto pasáž, najviac citovaná v Novej zmluve, nám ale hovorí o dvoch Ježišových úlohách – kňazovi a kráľovi.
Kráľ v Žalme 110 je ojedinelý v sile a moci. Sedí po Božej pravici na mieste najvyššej autority. Je mu zaručené víťazstvo nad jeho nepriateľmi a vládne svoju ľudu takým spôsobom, že ho dobrovoľne nasledujú. Rozdrví nepriateľských kráľov a súdi národy. Je vyvýšený a jeho víťazstvo nad všetkými nepriateľmi je isté.
Keď Ježiš vstal z mŕtvych a vystúpil do nebies, Boh ho obnovil na Jeho pôvodné miesto po svojej pravici. Jeho vzkriesenie bolo zároveň obhájením Jeho postavenia ako Božieho Syna a Jeho dosadenie na trón ako právoplatného kráľa celého stvorenia. Porazil moc hriechu a smrti a v súčasnosti vládne ako kráľ. To znamená, že Ježiš má moc a autoritu chrániť nás od všetkého zlého a hanebného a že si zasluhuje našu úplnú oddanosť a vernosť.
Tento žalm nám taktiež hovorí, že Ježiš je kňazským kráľom. Kňaz ponúka obete a modlitby v mene svojho ľudu. Ježiš je ale večným kňazom na spôsob Melchisedeka, ktorý bol väčším ako všetci ostatní kňazi. Ježiš ponúkol seba samého ako dokonalú obetu za náš hriech a neustále sa za nás prihovára. Oblieka nás do svätého odevu, aby sme sa skrze Neho mohli priblížiť k Bohu.
Modlitba
Otče, ďakujem ti, že si vzkriesil Ježiša z mŕtvych a posadil si Ho po Svojej pravici. Vyvýšil si Ho nad každú moc, autoritu, silu a vládu a Jeho meno nad každé meno, nielen v tomto veku, ale aj v tom, ktorý príde. Pomôž nám každodenne mu dôverovať ako nášmu kňazovi a kráľovi. V Kristovom mene. Amen.